2013. január 16., szerda

Főzés.. könnyen és gyorsan! =)

Sziasztok kedves olvasóim! =)

Tudom rég jelentkeztem, de mostanában eléggé ráhangolódtam a nyelvsulira, és így akár egy egész délutánom eltelik azzal, hogy angolt tanulok.. Remélem nem haragszotok rám ezért! =) 

Na de inkább a mai bejegyzés témáját fejteném ki egy kicsit jobban ami a FŐZÉS lesz! 

Be kell vallanom.. lehet gáz.. de nem igazán tudok főzni =(.. Mindeddig inkább csak sütöttem alkalmanként, mint hogy ténylegesen főételt készítsek.. Nem rég összeköltöztünk a párommal, így muszáj volt, valami olyat kitalálnom, mint étel, ami gyorsan és egyszerűen elkészíthető. 

El is mentünk a párommal bevásárolni, és akkor láttam meg a "Knorr rafinériákat".
Lényegük az, hogy ezek "étel alapok" amiknek csomagolásuk hátulján pontos leírást olvashatunk, az általa kínált étel elkészítéséről. Ez nekem nagyon megtetszett, és eddig 2 ételt már ki is próbáltam ezek közül:


Elsőként a Tejszínes sonkás tésztára esett a választásom! =) Nagyon kevés alap anyag kell hozzá, mindössze  csak főzőtejszín, sonka, tészta, sajt, víz, illetve ez az alap. Lényege az, hogy a tésztát (száraz), és a sonkát (felszeletelt) bele kell rakni elkeverve egy hőálló tálba, majd a főzőtejszínt vízzel és az alappal habverővel el kell keverni, majd 1 percig forralni ezt ráönteni a tésztára és a sonkára, majd erre az egészre reszelni sajtot. És ha ezzel kész vagyunk megsütni. Miután megsütöttem így nézett ki:



Összességbe talán annyit változtatnék rajta, hogy mikor ráöntöttem a tejszínt a tésztára és a sonkára akkor kicsit összekeverhettem volna, mert így volt 1-2 tészta ami kemény maradt benne. De nekem nagyon ízlett, és biztos, hogy még fogok ilyet sütni! =)



A következő amit kipróbáltam az a Tejszínes paprikás csirke volt, aminél már kicsit bátrabb voltam.. Hát lehet nem kellett volna így utólag :D.. na de mindjárt kifejtem. Kell hozzá 1 kaliforniai paprika, csirke vagy pulyka, főzőtejszín, víz, és ez az alap. Hasonlít az előzőhöz, mert ugyanúgy sütni kell hőálló tálban. A húst és paprikát fel kell vágni, belerakni a tálba, úgy hogy a hús legyen alul felette a paprika. A főzőtejszínt össze kell keverni a vízzel, és az alappal, és főzés nélkül ráönteni a húsra és a paprikára. Majd megsütni.
Mivel én ezt inkább csak köretnek gondolnám.. ezért annyit változtattam rajta, hogy tettem a hús mellé a tálba tésztát is, és majdnem kétszer annyi húsom volt a tálba, illetve paprikámból is több volt mint kellett volna... (lehet ez is gond volt..) Majd erre ráöntöttem a tejszínes alapot, és úgy tettem a sütőbe, hogy folpack fólia volt a tetején, hogy hamarabb megpuhuljon a hús.. később tettem rá sajtot is.. (lehet ezt se kellett volna mert ettől még édesebb lett az egész)  Ő 30 perc sütési időt mond, mivel nekem több rétegem volt, ezért én 1 órán keresztül sütöttem.. de ez nem igazán tett jót a tésztának, mert olyan "rágógumi szerű" lett az állaga és összességben az íze is elég édes lett, mert szerintem kevés volt neki az 1 alap fűszer, amit ugye ez a csomag kínál.. De végül is a páromnak ízlett, de legközelebb én biztos úgy csinálnám, hogy külön megcsinálnám ezt így ahogy az alap recept írja, és főznék mellé külön tésztát, és akkor talán egyszerűbben is megsülne illetve gyorsabban is kész lennék. A végeredmény így nézett ki:



Ti szoktatok ilyen alapokat használni főzéshez? Ha igen milyenek a tapasztalataitok? Melyiket ajánlanátok? =) 

3 megjegyzés:

  1. Ezek azok az ízfokozóval és színezékkel telinyomott sz*rok, amiket akkor sem tennék az asztalra ha éheznék. olajon pirított hagymára ha rádobsz egy kis sonkát, gombát, szalonnát, fokhagymát, esetleg valami kockára vágott húst, fűszereket, felöntöd tejszínnel még finomabb szószokat tudsz varázsolni...

    VálaszTörlés